Jäsenmaksu

Jäsenmaksu on 1,1 %, liiton jäsenmaksu maksetaan päätoimen ennakonpidätyksen alaisista tuloista.

Työttömyyskassan Erkon maksamista etuuksista jäsenmaksu pidätetään automaattisesti.

Yksi jäsenmaksu kattaa ammattijäsenyhdistyksen Suomen Geronomiliiton, Akavan Erityisalojen, ja työttömyyskassa Erkon palvelut ja edut. Jäsenedut ovat voimassa, vaikka tilapäisesti olisitkin vapautettu jäsenmaksuista. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen.

Jos sinulla on useita työnantajia, esim. kaksi osa-aikaista työsuhdetta, jäsenmaksu maksetaan molemmista palkkatuloista. Jäsenmaksua ei peritä bonuksista, optioista, tulospalkkioista, päivärahoista ja kilometrikorvauksista. Jäsenmaksun voi maksaa jäsen itse tai valtakirjalla työnantaja. Valtakirjan saat tulostettua tästä.

Katso jäsenmaksukäytännöt

Akavan Erityisalat ovat vuoden 2018 alusta päivittäneet jäsenmaksukäytäntöjään siten, että kaikki jäsenet maksavat jäsenmaksua. Mikäli sinulla ei ole ennakonpidätyksen alaisia palkkatuloja tai työttömyyskassan maksamia etuuksia, jäsenmaksusi suuruus on 10 euroa kuukaudessa. Opiskelijat, jotka eivät käy opiskelun ohella töissä ovat vapautettuja jäsenmaksuista.

Lue lisää jäsenmaksuista Akavan Erityisalojen sivuilta.

Jos sinulla on kysyttävää jäsenasioista tai -maksuista, ota yhteyttä

Jäsensihteerit 0800 135 370 (numero on maksuton)

Puhelinaika arkisin ma-pe klo 9 - 16

jasenpalvelut(a)akavanerityisalat.fi

Muista mainita viestissä koko nimesi ja jäsennumerosi tai syntymäaikasi.