Suomen Geronomiliitto ry

Suomen Geronomiliitto ry valvoo geronomi (AMK) -tutkinnon suorittaneiden geronomien ja geronomiopiskelijoiden yleisiä ja yhteisiä ammatinharjoittamiseen liittyviä etuja. Suomen Geronomiliiton tavoitteena on edistää jäsentensä ja vanhustyön eri ammattialojen välistä yhteistoimintaa sekä parantaa alan yleisiä toimintaedellytyksiä. Yhdistys työskentelee geronomien ammattitiedon ja -taidon kehittämiseksi sekä geronomi (AMK) -tutkinnon ja osaamisen tunnettavuuden lisäämiseksi.

Suomen Geronomiliitto ry on Akavan Erityisalojen jäsenyhdistys.
Järjestäytyminen kannattaa ja ammattiliiton jäsenenä olet mukana vaikuttamassa sekä kuulut akavalaisen edunvalvonnan piiriin.

Heli Harju on valittu Suomen Geronomiliiton puheenjohtajaksi (17.11.2020)
Suomen Geronomiliiton syyskokous valitsi puheenjohtajaksi Heli Harjun (Siikainen).  Hallituksen jäseniksi valittiin kaudelle 2021-2022 Minna Kataja-Rahko (Heinola)..

Sääntömääräinen syyskokous (09.11.2020)
Suomen Geronomiliiton sääntömääräinen syyskokous järjestetään ti 17.11.2020 klo 18:00 Kokous järjestetään etäyhteyksin.  Ilmoittautuminen ma 16.11.2020 mennessä..

Suomen Geronomiliitto ry antoi lausunnon laatusuositukseen hyvän ikääntymisen turvaamiseksi ja palvelujen parantamiseksi 2020 - 2023 (02.07.2020)
Sosiaali- ja terveysministeriö pyysi lausuntoamme koskien iäkkäiden laatusuositusta vuosille 2020–2023. Uusi laatusuositus on osa iäkkäiden palvelujen uudistamisen..

08.04.2020  Suojaimia tarvitaan kipeästi vanhuspalveluihin
25.02.2020  Metropolia tarjoaa kevään yhteishaussa YAMK-tutkintoa
16.12.2019  Uusi Geronomi-lehti nyt luettavissa!